Dozorčí rada Lufthansa Group ve svém usnesení požaduje hlubokou revizi letecké a hospodářské politiky Evropské unie.
Lufthansa dlouhodobě vystupuje proti společnostem ze Středního východu, Turecka a Číny. Evropskou komisi nyní dozorčí rada žádá, aby zasáhla proti nadměrné byrokratické zátěži a přehodnotila klimatickou politiku EU.
Jedním z požadavků má být pozastavení dohody o otevřeném nebi s Katarem z roku 2021, a to kvůli údajným korupčním praktikám při jejím vyjednávání. Jedná se o aféru „Qatargate“, v rámci které byli v roce 2022 za korupci zadrženi někteří současní i bývalí členové Evropského parlamentu a další úředníci, kteří měli údajně přijmout úplatky od Kataru, Maroka a Mauritánie v hodnotě milionů eur. Tehdejší ředitel Generálního ředitelství pro mobilitu a dopravu Evropské komise Henrik Holohei přijal prokazatelně několik úplatků, včetně devíti bezplatných letů v business třídě od Qatar Airways, a to v období, kdy byla dohoda o otevřeném nebi projednávána. Holohei rezignoval v dubnu 2023.
„Nerovnosti v hospodářské soutěži, které ovlivňují letecké společnosti v EU, jsou četné a významné. Dohoda o letecké dopravě mezi EU a Katarem představuje značnou zátěž. Kromě zásadně nerovných podmínek na trhu a rozdílů v sociální politice existují vážná podezření na korupci. Je nejvyšší čas, aby Evropská komise tuto dohodu pozastavila,“ uvedla Lufthansa.
Skupina Lufthansa dlouhodobě brojí proti rozšířenému přístupu leteckých společností Středního východu na letecký trh EU.
Skupina vyzývá nově jmenovanou Evropskou komisi a nastupující německou vládu, aby přijaly opatření k odstranění tržních nerovností mezi evropskými a asijskými dopravci, vyplývajících mimo jiné z toho, že asijské společnosti mohou přelétat nad Ruskem.
„Například čínské letecké společnosti létají nad Ruskem velmi často a jednostranně rozšiřují své spojení s Evropou. Je také třeba zdůraznit, že zejména turecké aerolinky od vypuknutí války výrazně zvýšily své kapacity na lety do Ruska, přičemž si udržují rozsáhlé sítě spojení do EU. To vede k dalším podstatným narušením hospodářské soutěže na úkor evropského leteckého průmyslu,“ uvedla skupina.
Dozorčí rada rovněž vyzvala ke snížení byrokratické zátěže v EU a k přehodnocení klimatické politiky EU s ohledem na ekonomické dopady navrhovaných změn.
„Je zřejmé, že Zelená dohoda EU není vzorem pro ostatní světové regiony. Důvodem je, že nedostatečně zohledňuje ekonomické zájmy. Cílem by mělo být, aby se klíčovým kritériem při potřebné revizi tohoto balíčku opatření stala„neutralita hospodářské soutěže“. Legislativa, která primárně ovlivňuje pouze evropské společnosti, by měla být rychle revidována nebo do odvolání pozastavena,“ uvedla Lufthansa.
Jde o pozoruhodný obrat, neboť ještě nedávna byla Lufthansa aktivním zastáncem a předním propagátorem zelené politiky EU v letectví. Lufthansa přitom těžila z toho, že značné množství letů provozuje do/z destinací mimo EU, a tudíž nemusí z těchto letů odvádět emisní příplatky.
Hospodářské výkony skupiny a zejména Lufthansy samotné nejsou dobré. Přes stabilně vysokou poptávku se skupině snižuje zisk, dochází k erozi dobrého jména společnosti a spokojenost zákazníků je na nízké úrovni. Na výsledcích společnosti se negativně podepisuje také stagnace německé ekonomiky.
Za třetí čtvrtletí tohoto roku vykázala skupina 9% propad zisku ve srovnání se stejným obdobím roku 2023. Přímé kompenzace za zpoždění a zrušení letů podle nařízení EU261 vzrostly meziročně o 118 % na 332 milionů eur. Nejhorší výsledky v rámci skupiny vykazuje právě Lufthansa.
V letošním roce se hodnota skupiny Lufthansa nížila o 20 %, za posledních pět let propadla o 48 %. (Foto: The Independent, planes.cz)
Ještě víc to zregulovat. Ale co přijde z eurosajuzu je přece pro naše dobro
Tak lufthansa by hlavně mela modernizovat interiery letadel ,dle standartu 21stoleti.!!!
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Je hodně znát, že Lufthansa nemá peníze na provoz. Moje cesta z Dusseldorfu do Prahy v září trvala místo padesáti minut 56 hodin. Procestoval jsem půl Evropy a Lufthansu to muselo stát fakt hodně peněz. Přitom letadlo, které údajně zrušili do Prahy normálně letělo (Flightradar 24). Loni z Paříže zpoždění 4 hodiny, protože prostě nepřišel pilot. A viníkem jsou samozřejmě také všechny ty ekologické zhovadilosti, které jejich vedení s jásotem vítalo a ještě se snažilo je překonat. No co, tak jsem další zákazník, který se jim příště vyhne velkým obloukem.