Typ letadla: | B737-823 |
Letiště: | Miami (MIA/KMIA) |
Společnost: | American Airlines (AAL/AA) |
Registrace: | N977AN |
Autor: | Milan Cibulka |
Datum pořízení: | 22.12.2009 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3563× |
22.12.2009 ve 22:20 místního času havaroval tento letoun při přistání na letišti Kingston-Norman Manley International Airport (KIN) na Jamajce. Stroj letěl na lince AA331 Washington-Miami-Kingston. Při přistání v bouřce přejel dráhu, silnici a skončil na pláži. Boeing je na zrušení, protože se při havárii rozlomil trup, utrhl pravý motor a zkolabovala levá podvozková noha. Na palubě bylo 148 cestujících a šest členů posádky, naštěstí nikdo nepřišel o život.
To Honza:
Myslím že nemáš úplně pravdu Go Around můžeš udělat kdykoli protože hned jak zmáčkneš ToGu tak ti Speed Breaky zase automaticky zajedou.
to Jarda: akorat, ze opakovat (go-around), pokud vim, se da jen do te doby,nez vyjedou ground spoilers (coz je temer ihned po dotyku), potom uz jen brzdit a pokud je draha zaplavena, zrejme to nebude nic jednoducheho, aquaplaning funguje samozrejme i u letadel. Jak odhadnout, kolik vody na draze je?
to mate chlapi tazke, ale skusim vniest trochu doplnujucich informacii: ked praskne ropne potrubie, je to havaria na ropnom potrubi. ak si daval zakvas s pivom a pos.... sa tak je to len mala nehoda, ale v pripade ze sa stane na prvom rande ide o hotovu tragediu... :)))
To PeterV:
Tak jsem se nad tím tak zamyslel a něco na tom je asi máš pravdu fakt je tam znatelnej rozdíl.:-)))
To Georgo:
Tady někdo nemá smysl pro humor.
Neznám definice, ale tohle bezprostředně ohrozilo životy všech na palube i životy případných spotterů za prahem dráhy, nebo letadel kolem rwy. Takže docela vážné. Jsem příjemně překvapený, že se to dá už zmáknout bez výbuchu. Škoda že pilot neprovedl go-around.
M.C.: naopak! nenechte se rozházet nějakými hnidopichy, ty vaše informace v poznámkách jsou cenné, a pro normálního člověka, který to nerozebírá do detailu a nehledá kde a jak by které slovíčko mělo být jinak, velmi zajímavé. Takže prosím za nás za všechny, které to zajímá - pište ty informace pod fotky dál. A ti, kterým se to nelíbí, nechť se jdou s prominutím třeba ...... do kopru!
Havárie nebo nehoda - jako by to proboha nebylo úplně jedno... Ach jo!
To by člověk nevěřil,co způsobí význam jednoho slova :-D
Asi bude příště lepší pod tu fotku nic nenapsat a udělat malý kvíz o co jde.
Letadlo je prostě v sakrech a lidem se naštěstí nic nestalo.
Tečka ;-)
2pku: hergot, už zase jsem se nechtěně zapletl do slovíčkaření. Takže naposledy (slibuji): podle definicí "letecký incident" (příhoda) je velice rozsáhlý všeobecný pojem který zahrnuje nejenom kolize, nehody, havárie letadel, ale i nestandartní případy kdy např. piloti usnou u řízení a přeletí svůj cíl nebo zabloudí, ztráta kommunikace s řízením provozu, atd., atd. Co se týče kolize vs nehody vs havárie, uvažte případ kdy dvě letadla se srazí během letu (kolize), a podle rozsahu poškození se jim potom může podařit úspěšně přistát (tudíž pouze došlo ke kolizi/nehodě), nebo už nebyly schopny dalšího letu a zřítili se na zem (kolize a následná havárie). Jestli po neúspěšném zabrždění letadlo do něčeho narazí a trup se rozlomí, to už je potom jen otázka rozsahu škody bez ohledu na to jestli k tomu dojšlo při nehodě nebo havarii.
Pokud vím tak se nehody / havárie podle vlivu na bezpečnost nebo následků nehody / havarie ... standartně je 5 stupnů .... I. katastroficky II. kritický III. závažný IV. nezávažný V. bez vlivu na bezpečnost, techniku a živ. prostředí .. takhle nás to aspon učili
Celkem 21 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
To pku: jj mas pravdu, speed brakes zajedou, po otevreni reversu neni mozno opakovat.