Šéf Airbusu Guillaume Faury v úterním webcastu přiznal, že stagnace trhu v Evropě je obrovským zklamáním roku 2021. Zato ocenil velmi rychlé zotavování trhu v Americe. Celkově je přesvědčen, že na středních tratích, které obsluhují letadla řady A320 nebo Boeing 737, se dosáhne předkrizové úrovně provozu již v roce 2023. Prozatím letecký průmysl očekával zotavení o rok později. Výhled je přes problémy zemí EU podle Airbusu nyní optimističtější, než se původně zdálo.
S ohledem na pomalejší zotavení na trhu dálkové dopravy Faury předpokládá obnovení poptávky po širokotrupých letadlech až v letech 2024 či 2025. Připustil, že v oblasti dálkové a mezikontinentální přepravy je jakýkoliv odhad složitý, neboť míra nejistoty na linkách mezi regiony je vyšší.
Problémem pro leteckou dopravu může být nízká poptávka obchodních cestujících. Podle některých předpovědí se počty obchodních cestujících dostanou na předkrizové hodnoty až okolo roku 2030 a řada odborníků je přesvědčena, že všeobecný přechod k home office, konferenčním hovorům a snaha korporací snížit uhlíkovou stopu nedovolí úrovně roku 2019, pokud jde o obchodní cestující, dosáhnout vůbec. To by výrazně ovlivnilo obchodní model tradičních aerolinek, které létají na dálkových linkách.
Šéf organizace Eurocontrol během webcastu informoval, že v tuto dobu je provoz nízkonákladovek ve vzdušném prostoru členských zemích Eurocontrol na úrovni 84 % předkrizových hodnot. Klíčem k oživení evropského trhu je vakcinace, ta ale postupuje v zemích EU velmi pomalu. (Foto: eTurbo News, planes.cz)
1 record
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
84%? To si ten pán asi otočil čísla ne?